مینای دندان پس از سایش‌ می‌تواند خود را ترمیم کند. با این حال، برخی از غذاها، عادات بهداشت دهان و دندان و شرایط پزشکی‌ می‌توانند مینای دندان شما را به سرعت فرسوده کنند تا دیگر فرصتی برای ترمیم آن باقی نماند. بهترین راه برای اینکه مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد دندان پزشکی  نباشید این است که، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از وقوع بیماری و مشکل برای دهان و دندان جلوگیری کنید

راهکار های تقویت مینای دندان:

۱- انتخاب خمیر دندان مناسب

خمیردندانی انتخاب کنید که حاوی مواد سدیم کلراید و عنصر کلسیم محلول و فسفات و یون فلوراید نیز باشد تا تقریبا تحلیل مینای دندان را ۳ تا ۱۲ درصد پیشگیری کند

۲- آدامس بدون شکر بجوید

جویدن آدامس زمانی که بدون شکر باشد نه تنها ضرری برای دندان ها ندارد، بلکه فایده هم دارد زیرا جویدن باعث افزایش ترشح بزاق دهان میشود. ترشح بزاق اسیدهای تولید شده از تجزیه برخی از مواد غذایی در دهان را خنثی میکند و همچنین آنزیم های موجود در بزاق به جذب کلسیم و فسفات کمک میکند.

۳- مصرف قندوشکر و نشاسته را به حداقل برسانید

برخی ازاین غذاها حاوی مواد مغذی زیادی هستند و برای سلامتی کلی بدن ما مفید هستند. اما ماهیت آن ها به گونه ایست که به مینای دندان ها آسیب میرسانند.

۴- مشکل گوارشی را درمان کنید

ارتباط میان دستگاه گوارش و عملکرد آن را با سلامت دهان و دندان غیرقابل انکار است.

بازگشت اسید به مری و دهان میتواند محیط دهان را اسیدی کند. محیط اسیدی نیز بدترین محیط برای مینای دندان است

۵- استفاده از مسواک و نخ دندان در روز را تکرار کنید

زدن مسواک بعد از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هارا فراموش نکنید. 

مواد غذایی روی سطح یا لابلای دندان ها را با نخ دندان و مسواک ازبین ببرید زیرا اگر اینکار را نکنید، مینا فرسوده می‌شود. و همچنین از تمیز کردن و مسواک زدن زبان هم نباید غافل شوید زیرا زبان محل تجمع زیادی از باکتری ها است. و با هربار برخورد به مینای دندان باعث انتقال باکتری به سطح آن می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *