مراحل لازم برای ایمپلنت دندان

در این پست می خواهیم برایتان از مراحلی که برای ایمپلنت لازم است بگوییم.

معاینه دندان

ایمپلنت دندان چند مراحل دارد؟

شما برای ایمپلنت دندان باید سه مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مشاوره برای ایمپلنت

گذاشتن تاج دندان

شما باید به یک داندان پزشک مراجعه کنید.که شما را معاینه کند و مشاوره های لازم را بدهد. ایمپلنت دندان بسته به نوع ویژگی سلامت فردی و نوع استخوان فک، طی یک یا چند مرحله انجام می شود. پزشک بعد از معاینه و عکس دندانتان مراحل جراحی را برایتان طراحی کرده.

مرحله دوم: معاینه پیش از جراحی ایمپلنت

در این مرحله پیش دندان ساز رفته و دندانهایتان دوباره معاینه می شود، و پزشک تمامی اطلاعات لازم را جمع آوری می کند.و تمامی سوالاتی که در ذهنتان هست را پاسخگو می باشد. بعد از این مراحل ، با کمک پزشک تاریخی را برای انجام فرایند ایمپلنت تعیین می‌کنید.

مرحله سوم: کاشت ایمپلنت دندان

کاشت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت به دو قسمت تقسیم می شود؛

قسمت اول؛ دراین مرحله پزشک برای باز کردن لثه و مشاهده استخوان باید حفره ای ایجاد کند، و بعد از آن ریشه مصنوعی را به استخوان وصل می کند.و سپس اجازه می دهد تا جوش بخورد. نصب ریشه حدوداً بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد ولی روند.جوش خوردن و التیام بین 3 تا 6 ماه طول می کشد. آلیاژ تیتانیوم که برای ساخت ریشه استفاده می شود نسبت به مواد دیگری که برای کاشت استفاده می کنند، فرایند التیام را طی می کند.

اگر درکاشت ریشه، پیوند استخوان هم انجام شود روند التیام ممکن است بیشتر از 6 تا 8 ماه طول بکشد.

قسمت دوم؛ بعد از کاشت ریشه و طی شدن فرایند التیام نوبت به قرار دادن پروتز( دندان مصنوعی) و یا تاج دندان می باشد.

در این مرحله جراح دهان شما را بررسی می کند و حتی ممکن است.در طی بهبود نیاز به مراجعات محدودی برای چکاپ وضعیت ایمپلنت و لثه داشته باشید. بعد از اتصال پروتز و یا تاج دندان، بافت لثه بسته می شود و لثه حدود 2 هفته زمان برای بهبود نیاز دارد.

ایمپلنت دندان

در جمع بندی کلی بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید تا بهتر و صریح تر شما را راهنمایی کند و مشاوره های لازم را بدهد.